23948sdkhjf

Fler butiker för WeSC

Modeföretaget WeSC satsar på fler butiker för att kunna öka försäljningen. Företaget ökade ordervärdet för våren 2016.
Efter avslutad införsäljning av vårkollektionen noterar modeföretaget att det totala ordervärdet ökat med 10 procent till 60 miljoner kronor. Nu kommuniceras ett budgetmål för 2016 om en total omsättning som ska uppgå till cirka 170 miljoner och bruttomarginal om cirka 10 procent.

– Bruttomarginalerna för vårkollektionen kommer att förbättras på grund av att en större del av försäljningen härrör från egna marknader där marginalerna är högre än på de distributörsdrivna marknaderna. Vidare är försäljningen för höstkollektionen vanligtvis upp till 20 procent högre än vårkollektionen och marginalen i kronor högre på grund av att produkt mixen innehåller mer jackor, samt andra tyngre plagg, skriver vd Johan Heijbel i en kommentar.Nu ska ökat fokus ligga på de mest lönsamma marknaderna samt att öka antalet egna butiker.

Pernilla Hansson/Habit

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062