Kinnarp interior drar ut i spåret
Kinnarps interior har gått in som sponsor för det svenska längdlandslaget på skidor. – Kinnarps interior och Svenska skidförbundets längdverksamhet delar i stort sett samma värdegrund, säger Per Lehmann, vd för Kinnarps Interior.
– Det är ett starkt svenskt varumärke, som passar väl in i vår sponsorstruktur, säger Johan Sares , längdchef på Svenska skidförbundet.
Vd Per Lehmann ser många fördelar med sponsorskapet:
– Längdlandslagets framgångar ökar intresset för breddaktiviteter, vilket medför att såväl unga som gamla rör på sig, med förbättrad folkhälsa som resultat. Det tycker vi är en fin bonus.
Bolaget ser att kopplingen till längdlandslaget kan leda till positiva värden både hos medarbetare och kunder.
– Vår personal känner stolthet över samarbetet. Vi får vara med och bidra till framgångar för ett av Sveriges folkkäraste landslag, vilket också ger goodwill och ökad varumärkeskännedom. På sikt leder det till ökad försäljning, säger Per Lehmann.
Kinnarps Interior ingår i Kinnarpskoncernen och är Sveriges största kedja av inredningshus för kontor, skola, vård och omsorg. Deras inredningshus finns på 49 orter i Sverige med en försäljning av produkter och helhetslösningar.