23948sdkhjf

Branschen med dagliga miljonbesök

Varje dag handlar två miljoner människor i en kiosk, på en bensinstation eller i en minilivsbutik. – Vilken annan bransch skulle inte vilja ha en sådan kundgenomströmning, säger Bengt Hedlund, vd i branschorganisationen Svensk servicehandel och fast food.
Bengt Hedlund vill slå ett slag för att begreppsmässigt föra ihop denna typ av handel till en bransch.

Och här kan de starka besökstalen hjälpa till. I procent är det 21 procent av befolkningen som varje dag besöker servicehandeln, ”convenience-branschen”.

Mycket tyder på att det är en bransch i stark utveckling, menar Bengt Hedlund;

– Och convenience är en megatrend, både internationellt och lokalt. I takt med att levnadsmönster och vanor ändras, ökar behovet av att snabbt och bekvämt kunna handla det man behöver för stunden, säger han och lägger till:

– Kännetecknande för branschen är lokalisering där folk rör sig, generösa öppettider och personlig service.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063