Mios katalog i rekordupplaga
Möbelföretaget Mio släpper sin höstkatalog i rekordupplagan 1,7 miljoner exemplar. Den stora upplagan speglar Mio-kedjans ökade försäljning framhåller företagets ledning.
– Vi möter stor och ökad efterfrågan månad efter månad med fler besökare och kraftigt ökad försäljning i såväl butiker som på webben. Att se till att Mio-katalogen kommer fler kunder till del är en självklar strategi. Mio-sortimentet är starkt och vårt mål är att behålla försprånget och ta nya marknadsandelar under hösten, säger Mios vd Björn Lindblad. i ett pressmeddelande.
Nya höstkatalogen distribueras hem till kunder samt i de 66 Mio-butikerna nu i veckan.
Björn Lindblad säger vidare att möbelhandeln är en vinnarbransch under detta år, men att konkurrensen är tuff och att det krävs kundfokus och attraktiva erbjudanden både på nätet och i butik för att växa.