23948sdkhjf

Nya siffror om mat på nätet

D-food Index från Svensk Digital Handel visar att livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 46 procent under första kvartalet 2015 jämfört med samma period förra året.


Första kvartalet i år visar på en fortsatt stark tillväxt för den digitala mathandeln. Livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 46 procent under perioden. Försäljningen av middagslösningar ökade med 30 procent under första kvartalet 2015. Motsvarande siffra för försäljningen av löst plockad mat var 65 procent.

– Livsmedelsförsäljningen på nätet utgör fortfarande en marginell andel av den totala marknaden, cirka en procent av den totala livsmedelsomsättningen finns i näthandeln. Marknaden rör på sig, kedjorna satsar allt mer på digitala kanaler och det sker en omstrukturering bland de renodlade aktörerna. Det kommer därför att bli intressant att följa marknadens utveckling framöver, säger Jonas Ogvall , vd på Svensk Digital Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.055