23948sdkhjf

Qliro group växer med mode och lek

– Qliro groups säljmomentum fortsätter och samtliga segment uppvisar stabil tillväxt under det första kvartalet, konstaterar vd Paul Fischbein i en kommentar till rapporten för första kvartalet.
Qliro group har kommit med sin rapport för första kvartalet.

Koncernens internetbutiker hade 72,7 (65,3) miljoner besökare under perioden vilket genererade 2,05 (1,90) miljoner order.

Resultatet slutade på minus men Paul Fischbein skriver : "Trots betydande investeringar i verksamheten är det underliggande rörelseresultatet i linje med första kvartalet föregående år."

Mer sälj för Nelly
Nelly växte med drygt 15 procent och utvecklingen på hemmamarknaden, Sverige, var fortsatt god med en tillväxt över 20 procent. Andelen försäljning under egna varumärken ökade under kvartalet och uppgick till 37 procent.

Lekmer som flyttat sitt lager till Stockholm nu under våren hade en försäljningsökning över 45 procent. Trettis tillväxt uppgick till 15 procent. Gymgrossisten uppvisade en tillväxt om 7 procent.

Qliros egen betalning
Qliro financial har ansökt om att bli kreditmarknadsbolag. Gymgrossisten har anslutit sig till Qliros betallösning som också har börjat användas av externa återförsäljare. Nu i veckan lanserades Qliro även i Finland. Vd förutser utveckling av betallösningen både med externa kunder och nya länder.

Affärstidningen Dagens industri kallar rapporten "sur" och betecknar marknadens mottagande av den samma som "pessimistiskt".

QLIRO GROUP januari-mars 2015

miljoner kronor
Nettoomsättningen, exklusive avyttrade rörelser: 1 196,5 (1 105,0) Nettoomsättning, inklusive avyttrade rörelser: 1 196,5 (1 133,2)
Rörelseresultatet exklusive avyttrade rörelser och engångsposter: -16,4 (-0,5)

Rörelseresultat inklusive avyttrade rörelser och engångsposter: -34,3 (0,1)
Rörelseresultatet exklusive avyttrade rörelser, engångsposter och Qliro financial services: -1,3 (-0,5)

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094