Naturotek ska hjälpa entreprenörer
Hälsokedjan Life utvecklar ett Naturotek, som ska ge kunskap till entreprenörer och företagare som vill sälja hälsoprodukter.
Marknaden växer i takt med hälsotrenden. I dag täcker den, utöver hälsobutiker, hälsocenter, terapeuter, spa, gym och sportanläggningar. Totalt finns det 500 hälsobolag i Sverige, som drivs av entreprenörer.
Hälsomarknaden kräver allt mer av den enskilda handlaren och entreprenören. Life lanserar Naturoteket för att ge kompetens. Affärskonceptet hjälper entreprenörer och företagare att utveckla sitt sortiment och sin lönsamhet, skriver företaget i ett pressmeddelande.
– Naturoteket är ett bra komplement till Life och ger oss ytterligare möjligheter att växa som bolag och koncern. Om intresset är tillräckligt stort räknar vi med att de första butikerna startar under juni månad i år. Driften och utvecklingen av det nya konceptet kommer att hanteras inom ramen för Life Sveriges och Life Logistics verksamhet, säger Lars Fins , koncernchef i Life Europe.
Varumärket Naturoteket ägs av Life Europe och kommer i ett första steg att utvecklas och lanseras på den svenska marknaden. Under 2016 bedöms det att en lansering är möjlig att göra i övriga nordiska länder.