Så ska Lexington fortsätta etableringen
Lexington Company fortsätter att bygga ut butiksnätet i Norden, med ambitionen att öka antalet nya egna butiker med 10-12 stycken fram till 2017, enligt strategin.
Butiken i Mall of Scandinavia är på ca 130 kvm och beräknas öppna under sista kvartalet 2015. Lexingtons Outlet Store i Freeport Kungsbacka öppnar under andra kvartalet 2015 och är på drygt 200 kvadratmeter.
I Norge, som är Lexington Companys näst största marknad, och som visade hög tillväxt under 2014, har Lexington tecknat avtal för en ny butik i Oslo och en i Kristiansand.
Bolaget letar också butikslägen i USA och Tyskland, där Lexington har som ambition att öppna en till två butiker under 2015.
– Det är väldigt roligt att kunna få berätta om våra nya butiksprojekt som nu börjar falla på plats. Sverige och Norge är Lexingtons största marknader och vi ser en fortsatt hög tillväxttakt på båda. Att få möjlighet att visa upp hela livsstilskonceptet i flera egna butiker ger möjlighet för fler av våra konsumenten att få ta del av hela den upplevelse vi försöker förmedla i annonser, digitala media och också i våra butiker. Butikerna blir också en bra marknadsföringskanal som stöttar de andra delarna i vår multikanalstrategi, säger Kristina Lindhe, vd för Lexington Company.