Jula överger papperskatalogen
Jula överger sin papperskatalog och förklarar i ett pressmeddelande att katalogen framöver bara kommer att publiceras i digital form.
För kunderna innebär den digitala satsningen att katalogen alltid finns tillgänglig på alla olika plattformar som i mobilen eller på datorn. Den digitala katalogen är ett led i Julas digitala satsning där den nya webben, som lanserades förra året, är en del. Den digitala katalogen ger en stor miljöbesparing jämfört med om den hade tryckts på papper.
– Att göra katalogen digitalt är ett led i Julas hållbarhetsarbete. Genom att vara effektiva i det vi gör skapar vi hållbara lösningar på lång sikt. Ett exempel är omläggningen av logistikflödet till Julas centrallager. Transporten flyttades från lastbil till tåg vilket ledde till en reducering av koldioxidpåverkan med närmare 95 procent. Att göra katalogen digital är ytterligare ett sätt att stärka Julas hållbarhet, säger Joachim Frykberg, vd på Jula.