23948sdkhjf

Så lyfte han den digitala lanthandeln

Anders Bengtsson, som driver sajten Lantbutiken.se, har fått flyt i verksamheten efter att han börjat med ny sökordsoptimering. Nu omsätter sajten runt 20 miljoner kronor per år.
I dag säljs 6 000 artiklar via sajten. Storsäljare är elstängsel, vattenautomater och djurvitaminer. Produktutbudet för hundar, katter och hästar är enormt, men även äggkläckningsmaskiner har blivit en succé. Grunden i företaget är en automatisk grindöppnare för till exempel kohagar.

– Det finns mycket fördomar om att lantbrukare inte använder internet. Men lantbruket är tvärtom extremt digitaliserat i dag. Jag satsade i en nisch som inte så många andra trodde på just då, säger Anders Bengtsson till Dagens Industri.

Företaget, vars fysiska lager och kontor ligger på landsbygden mellan Smålandsstrenar och Gislaved, omsatte i juni förra året 20, 3 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079