Hippt skomärke flyttar in på Triangeln
USA:s hetaste skomärke ska öppna en glad och vänlig butik i Malmös centrala köpcentrum Triangeln.
Skomärket som startade i ett sovrum på Manhattan Beach har blivit utnämnt till USA:s hetaste.
Sortimentet innehåller både populära blinkande modeller för barn och vassa löparskor och gåvänliga sneakers med inlägg.
Skechers tillverkar nästan 4000 olika sneakers i många färger.
-Vi hinner nästan inte med, säger Peter Jørgensen , VD för Sports Connection, Skechers nordiska agent och distributör. På Triangeln kommer det finnas många nya spännande modeller för fritid, löpning och annan träning.
Orsaken till att Skechers är ett av Världens största skomärken idag är en kombination av Skechers mycket speciella komfort och passform samt märkets iögonfallande design.
Skechers har över 1000 butiker över hela världen med flagship store i New York. Triangeln kommer att vara först ut med Sketchers nya butikskoncept. Butiken beskrivs i pressmaterialet som "rolig " och "snäll".
Skechers låter en del av intäkterna gå till välgörenhet. 2011 startade skomärket Bob där ett par skor skänks till behövande barn för varje sålt par.