23948sdkhjf

Leveransstörningar sänkte Venue Retail Group

Venue Retail Groups försäljning backade under februari 2015 jämfört med februari 2014. Tappet blev 7 procent, i jämförbara enheter, vilket förklaras med leveransstörningar.


Venue Retail Groups totala försäljning i februari 2015 uppgick till 47 miljoner kronor (51) och försäljningen i jämförbara enheter minskade 7 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 3 procent.

I ett pressmeddelande skriver VRG att skokedjan Rizzo utvecklades stabilt, medan accessoarkedjorna Accent och Morris hade svagare försäljning, bland annat till följd av tillfälliga leveransstörningar.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.

Antalet butiker i februari 2015 uppgick till 143 jämfört med 150 motsvarande månad året innan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064