23948sdkhjf

Nätkonsumenter kräver mer och mer

UPS, logistikföretaget, har undersökt e-handelskonsumenternas köpbeteende. 46 procent av kunderna föredrar att handla på nätet men vill att det ska vara flexibelt och bekvämt och kraven ökar.
De flesta vill handla via sin dator men 35 procent av kunderna säger att de jämför priser på sin mobil när de handlar i butik. De vill också ha omfattande information. Detaljerad produktinformation och innehåll på nätet kan aldrig ersätta en välinformerad butikssäljare men det kan hjälpa konsumenten med research innan ett besök i butik, skriver UPS i utredningen. Endast 59 procent av e-handelskunderna är nöjda med den mängd produktdetaljer som erbjuds på nätet.

Leveranstiderna är också en viktig faktor då 58 procent av konsumenterna har övergett ett onlineköp på grund av långa leveranstider eller för att leveransdatum inte kunde anges. Leveranstider över fyra dagar är för lång tid.

Fri frakt fortsätter att driva inköpsbeslut. 67 procent anger att de skulle kunna vänta ytterligare 1-3 dagar på sitt paket, så länge frakten var gratis. Men 46 procent svarar att de förlorar motivationen att handla på nätet om varorna levereras för sent. Fria återförsändelser är viktigt för 81 procent av köparna.

E-handelskunder på alla marknader söker alternativa leveransalternativ, särskilt i Europa där 32 procent svarar att de skulle föredra om deras paket kunde levereras inte bara till hemmet utan till flera platser.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073