23948sdkhjf

Ny våg för New Wave

Fjärde kvartalet innebar ökning för New Wave Group som ökade sin totala försäljning med 11 procent. Trots den hittills milda vintern.
Omsättningen för fjärde kvartalet uppgick till 1 260 miljoner kronor vilket kan jämföras med 1140 miljoner kronor för samma period föregående år. Rörelseresultatet uppgick till 112 miljoner kronor jämfört med 111 miljoner föregående år.

Totalt för hela 2014 ökade omsättningen med sex procent. Från 4047 miljoner kronor till 4274 miljoner kronor.

– Jag är otrolig nöjd med fjärde kvartalet. Trots varmt väder och dålig försäljning på vinterplagg ökade vår totala försäljning med 11 procent. Inom de olika segmenten sticker Profil ut, så som det skall göra och som vi sagt, med en tillväxt på hela 21 procent. Profil som försäljningskanal hade 20 procents tillväxt. Varulagret är på en bra nivå, våra nya produkter tas emot väl och framför allt, våra kunder återvänder och är nöjda. Vi tar marknadsandelar på profil i hela Europa och även i USA. Med allt det vi gör på profil bedömer jag att vi faktiskt kan öka tillväxttakten ytterligare, säger Torsten Jansson som är vd.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062