Nytt butikskoncept ger flyt för färjan
Stena Line lanserar det nya butikskonceptet Bordershop och Stena Danica blir det första fartyget i Sverige som bygger om butiken.
Kampanjen Flytande Bordershop, som till en början skulle vara en tillfällig satsning, blir nu ett permanent inslag ombord. Försöket visade att biljettbokningar och försäljning ombord ökade kraftigt jämfört med året innan, mycket tack vare satsningen på nya butikskonceptet. Den totala försäljningen ombord ökade med hela 69 procent under förra året jämfört med 2013.
Den ombyggda butiken invigs den 6 februari. Konceptet innebär att det ska bli lättare att navigera i butiken och på så vis skapas ett bättre flöde.
– Bordershop-konceptet överträffande alla våra förväntningar och responsen från våra kunder har varit fantastisk. Därför känns det otroligt kul och spännande att så nära inpå kunna lansera vårt nya butikskoncept, där vi återigen sätter kundernas upplevelse i centrum. Det känns dessutom extra roligt att just Stena Danica bli vårt flaggskepp i Sverige eftersom fartyget var ett av de första att även lansera den Flytande Bordershopen, säger Jari Virtanen, Travelchef på Stena Line, i ett pressmeddelande.
Sedan tidigare är det nya butikskonceptet lanserat på fartyget Stena Saga som trafikerar linjen Oslo-Frederikshavn. Senare i vår kommer även Stena Superfast X som kommer att trafikera linjen Dublin-Holyhead på Irländska sjön att bygga om sin butik enligt det nya konceptet.