23948sdkhjf

Lidls underklädeskampanj för storväxta sågas

Lidls kampanj för underkläder i extra stora storlekar sågas av kritiska röster. Modellen i reklamutskicket är för smal och har knappast plus size.
En annons har skickats ut till danska hushåll och kedjan marknadsför trosor, bh:ar och en pyjamas. Storlekarna som finns är L-XXL. Men sidan illustreras med en modell som har uppenbart smal kroppsform. Lidl har fått hård kritik. Men en representant för kedjan hävdar att det hela är ett misstag.
– Vi menar absolut inte att hon är en plus size-modell, det handlar om ett tydligt misstag, säger Rikke Brandes, kommunikationsansvarig för Lidl i Danmark, till tidningen Ekstrabladet.

För att liknande fel inte ska uppstå lovar Brandes att Lidl nu grundligt ska se över sina interna arbetsprocedurer, skriver Dagens Industri..

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062