Eton sålde skjortor för halv miljard
Skjortföretaget Eton har passerat den halva miljardgränsen men nöjer sig inte med det. Innan 2018 siktar vd Hans Danielsson på att sälja skjortor för en miljard.
– Vi har förstärkt säljorganisationen under 2013 med en Global Sales Director, en Retail Director och en ny CFO, minskat antalet externa agenter, våra återförsäljare har fått bättre säljsupport, vi har 25 egna säljare globalt, leveranssäkerheten har höjts till 99 procent och reklamationerna är i princip noll. De egna fysiska Etonbutikerna i Los Angeles, New York, London och Moskva har utvecklats mycket bra. Lägg därtill ett antal Eton shop-in-shop-butiker som också levererar bra resultat, förklarar Hans Davidsson.
Han tror på tillväxt fram till 2018 i existerande länder men också i östra Europa, Mellanöstern och i Asien. En rejäl satsning på Asien kommer att inledas inom de närmaste åren, samtidigt som Eton ska fortsätta att växa från Mexico, där företaget finns idag och söderut på den sydamerikanska marknaden.