23948sdkhjf

Mer svenskt godis till norska Rema

Candyking, aktör inom lösviktsgodis, och Rema 1000, en av Norges ledande dagligvarukedjor, fortsätter samarbetet och tecknar ett nytt treårigt avtal som omfattar kedjorna Rema 1000 och Bunnpris som tillsammans utgör cirka 27 procent av den norska dagligvarumarknaden.
Rema 1000 och Candyking har de senaste tre åren utvecklat kategorin tillsammans vilket starkt bidragit till att Rema 1000 idag är ledande på den norska marknaden för lösviktsgodis, enligt en pressrelease. Norge är idag Candykings näst största marknad och Rema 1000 en av de viktigaste kunderna.

– Det är ett styrkebesked att vi har förlängt vårt framgångsrika samarbete med Rema 1000 för en period på tre år. Vi ser fortsatt tillväxtpotential på den norska marknaden i och med att vi nu säkerställer vår starka ställning, säger Fredrik von Oelreich , vd och koncernchef på Candyking.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073