Fler modemärken till Mall of Scandinavia
Fler modemärken tar plats i Mall of Scandinavia. Nya märken är: Victoria’s Secret, River Island, Peak Performance, Tiger of Sweden och Foot Locker.
River Island öppnar en 1100 kvm stor flagship-butik, den första utanför Stockholm City. River Island kommer, utöver dam och herrmode, även erbjuda barnkollektioner. Märket profilerar sig med en 20 meter lång fasad och en åtta meter hög ”Iconic Shopfront”.
Nu står det även klart att O’Learys utökar sin lokal med hela 2500 kvm till totalt 6000 kvm. Det blir O’Learys största restaurangsatsning någonsin. Träningskedjan Sats öppnar och erbjuder ett 2200 kvadratmeter stort träningscenter.Foot Locker, Victorias Secret, Peak Performance, Tiger of Sweden kommer också att etablera sig i Mall of Scandinavia.
– Vi är otroligt stolta över den imponerade och växande lista med varumärken som gör Mall of Scandinavia till Stockholms främsta shopping och nöjesdestination, säger Lars-Åke Tollemark, vd för Unibail-Rodamco. Mall of Scandinavia fyller det behov av ett shoppingcentrum i absolut världsklass som Stockholm och Sverige hittills har saknat, säger han.
Mall of Scandinavia, som ligger i Solna, är 100 000 kvadratmeter stor och drivs av Unibail Rodamco. Tidigare etableringar är Inditex, J. Lindeberg, Åhléns City, Hugo Boss, Mango, Björn Borg, Volt, Disney och Starbucks.