Här blir det mer lyxshopping
Nu blir det exklusivare på Arlanda. Swedavia satsar på fler varumärken med hög svansföring. Under våren blir det flera svenska premiäretableringar.
En ny bekantskap för de svenska resenärerna blir Bath and body works, amerikansk kedja för hudvård och parfym. Butiken på Arlanda blir deras första etablering i Europa.
– Vi fortsätter att skapa en unik marknadsplats med starka och exklusiva varumärken som ger resenären möjlighet att handla varumärken som inte är tillgängliga på så många andra platser i Sverige, säger Magnus Ros , director commercial wervices på Swedavia.
På plats i terminal 5
Den nya shoppinggatan ligger i terminal 5 och efter ombyggnationen kommer alla butiker att vara designade utifrån varje varumärkes individuella identitet och koncept.
Här finns sedan tidigare bland andra Victoria’s Secret och Michael Kors. Den stora Tax free-butiken ligger också i Terminal 5, liksom Designtorget, Capi Electronics och flera modebutiker med varumärken som Eton, Stenströms, Filippa K, Hunky Dory, Malene Birger, Tiger of Sweden, Gant, Tommy Hilfiger, Moschino, DKNY och Campomaggio.
De närmaste tio åren kommer Swedavia att investera sju miljarder i Stockholm Arlanda airport.