23948sdkhjf

Arja Saijonmaa K-Rautas nya ansikte

Arja Saijonmaa blir K-Rautas nya ansikte utåt. I kedjans nya reklamfilm, som börjar sändas denna vecka, stämmer hon upp i en omgjord version av Högt över havet.
K-Rauta fortsätter sin offensiv med finska karaktärer på den svenska marknaden. Sedan två år tillbaka är finske skådespelaren Jarmo Mäkinen K-rautas ansikte utåt. Nu får han sällskap i form av den finländska sångerskan och bastuförespråkaren Arja Sajonmaa.

– Med Jarmo och ”Ett byggvaruhus av det rätta virket” började vi slå i den första spiken på vår svensk-finska resa. Nu tar vi nästa steg med Arja Saijonmaa. Arja är en person som är kvinnlig, genuin och stark. Kort sagt en riktig finsk urkraft som förkroppsligar K-rautas kärnvärden på ett perfekt sätt, säger Christian Hagegård, tillförordnad marknads och kommunikationschef på K-rauta.

Samarbetet med Arja är början på ett nytt arbete med bastu där Arja kommer att synas både i marknadsföringen men även finnas med i diskussionerna kring utvecklingen av K-rautas erbjudande och sauna-produkter framöver.

Konceptet inleds med en reklamfilm, där Jarmo Mäkinen och Arja Saijonmaa sjunger en omgjord version av Arjas hit ”högt över havet”. Istället för kärlek sjunger duon om vikten av kvalitet vid byggnation. Bland annat har den klassiska refrängen ”högt över havet och bort emot land” skrivits om och lyder nu istället ”det ska byggas i staden och byggas på land…” det sjunger duon ridandes på en björn i solnedgången.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063