23948sdkhjf

Kunderna gillar fyrverkeristopp

848 tusen kunder har läst och drygt 37 tusen kunder har gillat Citygross inlägg på Facebook om att man inte säljer fyrverkerier på grund av omsorg om djuren.
Citygross slutade sälja fyrverkerier redan 2008. Men efter signaler om att kunderna önskade att Citygross sålde vettiga fyrverkerier med god kontroll återupptog kedjan hanteringen av fyrverkerier i egen regi eller genom att upplåta ytor för försäljning. Men det beslutet har nu slutgiltigt ändrats, av omsorg om främst djur som riskerar att skadas eller må dåligt av hanteringen.

Sedan kedjan i torsdags lade ut ett inlägg om fyrverkeristoppet och bakgrunden till det, på Facebook så har det hittills nått 848 000 personer och fått 37 318 Likes, 4 499 delningar och 1 872 kommentarer.

– Det känns bra att vi satt ned foten och att fyrverkerier därmed helt försvunnit från Citygross och de ytor vi kontrollerar, säger Jan Andersson , inköpschef specialvaror på Citygross.

En ny undersökning från försäkringsbolaget If visar att 15 procent av svenskarna tycker att fyrverkerier ska förbjudas helt medan 25 procent anser att det bör arrangeras offentliga fyrverkerier istället för att privatpersoner håller i dem.

Coop har sedan tidigare ett fyrverkeristopp, liksom Ica Maxi.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067