Kunderna gillar fyrverkeristopp
848 tusen kunder har läst och drygt 37 tusen kunder har gillat Citygross inlägg på Facebook om att man inte säljer fyrverkerier på grund av omsorg om djuren.
Sedan kedjan i torsdags lade ut ett inlägg om fyrverkeristoppet och bakgrunden till det, på Facebook så har det hittills nått 848 000 personer och fått 37 318 Likes, 4 499 delningar och 1 872 kommentarer.
– Det känns bra att vi satt ned foten och att fyrverkerier därmed helt försvunnit från Citygross och de ytor vi kontrollerar, säger Jan Andersson , inköpschef specialvaror på Citygross.
En ny undersökning från försäkringsbolaget If visar att 15 procent av svenskarna tycker att fyrverkerier ska förbjudas helt medan 25 procent anser att det bör arrangeras offentliga fyrverkerier istället för att privatpersoner håller i dem.
Coop har sedan tidigare ett fyrverkeristopp, liksom Ica Maxi.