Succé för handlarens spelapp
Ica-handlaren i Karlstad gjorde en spelapp för att marknadsföra sin butik. Nu ligger appen i spel-toppen.
För att göra sin butik i Välsviken känd, gav Ica-Gustav Värmlandsbolaget Sticky beat uppgiften att konstruera spelappen Ica games.
– Jag ville erbjuda mina kunder någonting annorlunda. Då kom jag på idén att de skulle få ladda ner en app med olika spel där de fick högre och högre rabatt på varor ju bättre resultat de fick, berättar Gustav Johansson för nwt.se.
Förra veckan tog sig spelet, i kraft av 40 000 nedladdningar, in på toppen av svenska spellistan på App stores.
Nwt.se skriver att Gustav Johansson är känd för sina kreativa marknadsföringsidéer. Han har byggt en jättelik snögubbe och har en julgran med jättestora kulor i.
Rabattkupongerna man vinner i spelen bara kan lämnas in i butiken i Välsviken.
– Därför diskuterar vi just nu med Ica centralt om att göra om appen så att rabatterna gäller för fler Ica-butiker. Ingenting är dock klart än, säger Gustav Johansson till nwt.se