23948sdkhjf

Venue retail group minskar

Accessoar- och skokedjegruppen Venue retail group minskade sin försäljning i november, både totalt och i jämförbara enheter.


– Vårt fokus framåt kvarstår – fortsätta utveckla våra koncept, öka försäljningen och stärka varumärket, säger Christel Kinning t.f. vd i Venue retail group.

Venue retail groups totala försäljning i november uppgick till 71 (75) miljoner kronor. Försäljningen i jämförbara enheter minskade 2 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 2 procent.

Venue retail group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.

Antalet butiker i november 2014 uppgick till 151 jämfört med 156 motsvarande månad året innan.



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063