Moods kunder får julklapparna direkt hem
Bring står för leveranserna.
- Den här tjänsten är ett sätt att förhöja shoppingupplevelsen. Genom att ta bort en jobbig aspekt av handeln, att släpa på påsar och paket, gör vi shoppingen mer njutbar. Leveranser hem är ett sätt för butiker och gallerior att skilja sig från andra och öka sin konkurrenskraft. En möjlig följd när besökarna ägnar längre tid i gallerior är också ökade köp, säger Johan Holgersson, kommersiell chef Bring i ett pressmeddelande.
I en del andra länder är snabba hemleveranser från butiker vanligt förekommande. Tjänsten spås bli allt vanligare i Sverige, året runt.
Johan Holgersson menar att kunder som vant sig vid bekvämligheten i att e-handla numera också förväntar sig att handel i fysisk butik ska vara lika bekväm.
- Jag uppmanar alla handlare, online och offline, att förhöja de aspekter som kunden uppskattar och arbeta för att renodla shoppingen genom att erbjuda valfrihet i köpresan och att ta bort onödiga resor, trängsel, kötid och annat som påverkar köpupplevelsen negativt, säger han.
Erbjudandet om snabba hemleveranser gäller för alla Mood-kunder som bor i Stockholm med närförort och som handlar för ett visst belopp. Varorna lämnas in vid en särskild Bring-disk på tredje våningen i gallerian.