23948sdkhjf

Här slog Black friday förväntningarna

Över en miljon besök till nätbutiken och en fördubblad försäljning. Det blev Elgigantens facit över Black friday. – Gensvaret från kunderna översteg verkligen alla förväntningar, säger Niclas Eriksson, Elgigantens vd.
Under Black friday ökade Elgigantens försäljning med 107 procent jämfört med motsvarande dag förra året. Kunderna började dessutom att förbereda sig redan dagen innan. På två dygn, under torsdag och fredag, noterades över en miljon besök till Elgigantens nätbutik.

Black Friday gick därmed från att vara en relativt okänd och amerikansk företeelse till att bli Elgigantens näst största handelsdag på året.

– Black friday är defenitivt här för att stanna, säger Niclas Eriksson .

Från light-version till fullskaligt

Förra året körde Elgiganten en light-version av Black friday och trots att konceptet var nytt och erbjudandena endast fanns på nätet blev det otroligt uppskattat av kunderna. Elgiganten valde därför att köra konceptet full ut och via alla försäljningskanaler i år.

– Under Black friday konkurrerade vi med många andra branscher om kundernas uppmärksamhet och jag tycker att siffrorna talar sitt tydliga språk, de produkter vi erbjuder är glödheta just nu. Årets julhandel fick en flygande start och vi ser nu fram emot att göra vår bästa jul någonsin, säger Niclas Eriksson.

Under måndagen följde Elgiganten upp med fortsatta erbjudanden, på e-handelns alladeles egna dag: Cyber monday.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078