23948sdkhjf

Förändringstider för danska kedjan

Namnet på kedjan står för pålitlighet och entreprenörsanda på danska. Nu uppdaterar kedjan sig, inslaget av inspiration och trend ska bli större och kanalerna mer digitala.
Det handlar om Jysk, som just låtit göra en stor konsumentundersökning. 12 000 konsumenter i 12 länder har tillfrågats om sina shoppingvanor och tankar kring det danska varumärket.
Bland annat med ledning av den kommer kedjan nu att uppgradera sig, både i tilltalet i butik och i sociala medier.

Svenska butikerna går först
Den svenska delen av Jysk går i bräschen för omställningsarbetet.
– Vi har frågat kunderna vad som är viktigt för dem, vad de tycker om oss och hur vi kan bli ännu bättre. Våra kunder är vår viktigaste utgångspunkt och det samlade materialet har gett oss ett ovärderligt verktyg för hur vi ska prioritera de kommande åren, säger Johan Sjödin , Sverigechef på Jysk.

Första pop-upen
Som ett led i det nya har Jysk nu öppnat sin första pop up-butik någonsin, i Kungsträgården i centrala Stockholm. Den kommer att vara öppen för allmänheten från den 19 till 21 november.
– Pop up-butiken i Kungsträgården ser vi som ett nytt sätt att komma nära våra kunder i centrala Stockholm och kunna visa upp våra produkter inom sovrum på ett lite annorlunda sätt än vad många är vana vid. Vi ser mycket fram emot att få höra kundernas reaktioner på butiken. Butiken blir lite av ett test, faller det väl ut ser vi möjligheten att göra det i fler städer eller kanske länder, fortsätter Johan Sjödin.

Läs mer i nästa nummer av Dagens handels pappersupplaga. Ute hos läsarna nästa onsdag.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067