Black Friday rivstartar julhandeln
Cdon group drar igång julhandeln på nätet med en Black Friday fredagen den 28 november. Man hoppas ta förra årets succé till en högre nivå.
Cdon group lanserade Black Friday förra året för att markera starten på julhandeln även i Norden.
Företaget beskriver gensvaret från kunderna som "enormt".
– Under Black Friday förra året fick vi 1.2 miljoner besök i våra butiker och vi sålde 180.000 varor, vilket är fler än två produkter per sekund under hela dygnet. Våra butiker rivstartade julhandeln och kunderna fick en positiv upplevelse med fina erbjudanden, hög service och snabba leveranser. I år satsar vi på att bli ännu bättre, säger Paul Fischbein , VD och koncernchef på Cdon group i ett pressmeddelande.
Cdon groups nio butiker CDON.com, Nelly, NLYman, Members, Gymgrossisten, Milebreaker, Bodystore, Lekmer och Tretti kommer även i år att ha speciella Black Fridayerbjudanden med prissänkningar och aktiviteter under hela dygnet. Kapaciteten i butikernas kundservice och lager förstärks för att hantera de volymer som väntas under årets Black Friday, skriver företaget.