Modeduon gör ny start
Tillsammans skapade de ett modevarumärke som lät tala om sig. Stundtals hypat, men inte alltid med bästa lönsamhet. Nu ska de båda göra om resan, avslöjar branschtidningen Habit.
Per Holknekt lämnade Odd Molly i slutet av förra året och sålde dessförinnan sina aktier i bolaget. Karin Jimfelt Ghatan, märkets designchef, lämnade bolaget i våras.
Odd Molly lever nu sitt eget liv, med vd Anna Attemark vid rodret.
Vid senaste rapporttillfället, för perioden 1 januari-30 september, uppgick Odd Mollys nettoomsättning till 222,4 (180,8) miljoner kronor med ett rörelseresultat på 5,5 (-10,0) miljoner kronor. Samma dag skrev affärstidningen Dagens industri: "Klädsam vinst fick Odd Molly att rusa"
Utvalda butiker
Nu berättar Per Holknekt i modebranschtidningen Habit Sko&Mode att han och Karin Jimfelt Ghatan till våren lanserar ett nytt dammodemärke, till en början på den svenska marknaden i 80-talet utvalda butiker.
– Målet är väldigt stort för det här bolaget och allt går enligt hur vi tänkt oss. Innan 2015 är slut ska vi finnas hos 250 till 350 butiker, säger Per Holknekt till Habit.