Odd Molly fokuserar på konceptbutiker
Det tredje kvartalet fortsatte positivt för modeföretaget Odd Molly som ökade både försäljning och lönsamhet. Framöver fortsätter märket att satsa på konceptbutiker och shop-in-shops.
Odd Mollys utveckling under det tredje kvartalet fortsatte i en positiv riktning – vi ökade omsättningen och förbättrade lönsamheten, konstaterar vd Anna Attemark som ser positivt även på den fortsatta utvecklingen:
– Vi har just avslutat införsäljningen av delar av vårkollektionen 2015, som vi är mycket nöjda med. Kollektionen har utökats med både bad och bädd som passar vårt stilkoncept.
– Vi är mycket nöjda med den genomförsäljning vi ser i butik just nu och vi är också glada för den viktiga respons vi får från våra återförsäljare, säger hon i en rapportkommentar.
Odd Molly kommer att satsa mer på konceptbutiker.
– En viktig del i vår tillväxtstrategi är att öka andelen försäljningskanaler som är avsedda bara för Odd Mollys koncept – det kan vara i butiker som vi driver själva eller i extern regi. Under kvartalet har vi öppnat tre shop-in-shops på strategiska orter i Sverige och vi har tecknat avtal för en egen butik i Lund med öppning senare i vinter, säger Anna Attemark.
– Våra egna butiker visar fortsatt stark utveckling ledda av webbshoppen som går från klarhet till klarhet. Under kvartalet ökade försäljningen i egna butiker och shop-in-shops med 78 procent jämfört med föregående år.