Jula breddar sig
I samband med släppet av nya katalogen presenterar Jula ett breddat sortiment.
Det handlar om tre helt nya produktgrupper: inomhusbelysning, kläder för barn och nya varumärket Viva Scandinavia.
– Vi ska erbjuda ett attraktivt sortiment för hemmafixare och proffs. Ett sätt att göra det är att alltid ha mycket spännande nyheter. I Julas nya katalog för hösten 2014 lyckas vi presentera tre nya starka sortiment. Det visar tydligt att Jula alltid har nyheter i varuhusen, säger Magnus Sigurd , Julas inköpschef.
Med sortimentet för inomhusbelysning hakar Jula på den starka inredningstrenden och kompletterar kedjans belysningsutbud, så att det tillsammans med trädgårdsbelysning, utomhusbelysning och ljuskällor, blir komplett.
Mer för hem och familj
Julas ledning beskriver företaget som starkt på framför allt herrkläder, men också på dam där ett helt nytt vintersortiment presenteras. Nu kompletteras sortimentet med kläder för barn. Fokus ligger på utomhuskläder med bland annat overaller, vantar och mössor.
Jula har under lång tid utvecklat hushållssortimentet. Nu vill man lägga ytterligare en pusselbit när det nya varumärket Viva Scandinavia plockas in. Varumärket ska tillföra en ny designdimension med allt från karaffer till ljushållare.