23948sdkhjf

Svagt för VRG

September var en svag försäljningsmånad för Venue Retail Group. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent.
– September var en försäljningsmässigt svag månad. Det varma vädret påverkade konsumtionen generellt samtidigt som vi tidigarelagt några höstkampanjer till augusti i år. För Venue retail group har september annars inneburit något av en nystart då vi stärkt ledningen i bolaget med kompetens inom design, säljstyrning och varumärkesutveckling. Vårt fokus är att med ett tydligare helhetskoncept stärka varumärket och öka försäljningen, säger Christel Kinning t.f. vd i Venue retail group.

Venue retail group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer, med kedjorna Accent och Morris och Skor, med butikskedjan Rizzo.

Venue retail groups totala försäljning i september 2014 uppgick till 67 miljoner kronor (66) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 8 procent.

Antalet butiker i augusti 2014 uppgick till 150 jämfört med 129 motsvarande månad året innan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073