El i Pressbyrån
Branschglidning och blandning mellan produkter och tjänster är stora trender i handeln just nu. Elbolaget Telge Energi hoppar på det tåget, och börjar nu sälja elavtal rakt över disk på Pressbyrån och 7-Eleven.
– Vi har alltid utmanat elbranschen och nu gör vi det igen: allt för att stå på kundens sida och göra el enkelt och lättillgängligt. Vi säljer bara ren el från sol, vind och vatten och vi hoppas att nya kunder som vill göra en insats för klimatet blir nyfikna och köper vårt elavtal på Pressbyrån och 7-Eleven, säger Petra Hallebrant , kundchef på Telge Energi.
Telge Energi kallar detta ett ”helt nytt grepp i branschen”. Kunden får besked om månadskostnaden via sms istället för en faktura och beloppet dras automatiskt via betalkort varje månad.
Rakt över disk
Rent konkret går kunden in på Pressbyrån eller 7-Eleven och köper Telge Energis elavtal. Kunden betalar, får ett värdebevis och ett kvitto med en kod. Kunden aktiverar koden på elbolagets hemsida, skriver in sina personuppgifter och får därefter information om vilka elavtal som finns att välja på.
Klimatsmart
Telge Energi trycker i sin marknadsföring på sin hållbara profil.
qq Du kan enkelt göra en stor insats för klimatet genom att välja 100 % ren el, fortsätter Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi. En miljönyhet som vi därför kopplar till vårt nya samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven är att vi skänker 5 kronor till Världsnaturfonden WWF för varje ny kund.