Himla satsar på omnikanal
Hemtextilföretaget Himla kompletterar sina tre konceptbutiker med e-handel. Härifrån kan också återförsäljare låta kunderna beställa varor som inte finns i butiken.
Himla utnyttjar den digitala kanalen för att på ett inspirerande och överskådligt sätt visa hela sortimentet. Både konsument och återförsäljare ska kunna dra nytta av den nya digitala butiken.
Konsumenten kan vid besök i någon av Himlas befintliga butiker enkelt lägga en beställning direkt i butik även om den inte finns i butikens lager och sedan hämtas i butiken, alternativt skickas hem.
– Även utvalda fackhandlare kommer att kunna erbjuda en utökad service och sortiment i framtiden med hjälp av nya e-handeln, vi vill gärna utöka vårt samarbete för att kunna erbjuda konsument en bättre service och tillgänglighet av Himla-produkter oavsett var konsumenten väljer att handla, säger Erik Jonzon, försäljning- och affärsutvecklingschef, Himla.