23948sdkhjf

Starkast på varumärket

Nu har Elgiganten fått kvitto på saken. Kedjan har starkaste varumärket inom sin branschkategori. I alla fall enligt Swedish brand awards och 5 000 konsumenter.
Vid varumärkesgalan Swedish Brand Awards i veckan korades Elgiganten till det starkaste varumärket och vinnare i kategorin hemelektronikkedjor. Resultatet baseras på attityder och erfarenheter från över 5 000 svenska tillfrågade.
– Vi är otroligt stolta över den här utnämningen, framför allt då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss, säger Niclas Eriksson , vd på Elgiganten.

Nöjd eller inte-maskiner
Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner, en möjlighet som många kunder utnyttjar. Resultaten utvärderas dagligen och används för att utveckla och förbättra servicen.
– Att vinna och bibehålla kundens förtroende är nyckeln till vår fortsatta framgång och jag ser den här utnämningen som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Det här priset dedikerar jag våra 2300 medarbetare som gör ett sådant fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson.

Mer personalutbildning
Just nu pågår också lanseringen Elgigantens nya service- och tjänstekonceptet ”Knowhow”.
Tillsammans med fortlöpande utbildning för medarbetarna ska det, som ledningen formulerar det, "säkerställa att Elgiganten på bästa sätt ska hjälpa kunderna med enskilda produkter och helhetslösningar för det digitala hemmet".

75 svenska varuhus
Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag över 3 000 anställda och 75 varuhus.
Elgiganten ingår i Elkjøp-koncernen. Elkjøp-koncernen omsatte räkenskapsåret 2013/14 26,9 miljarder norska kronor med ett resultat på 1 146 miljoner norska kronor. I Norden finns totalt 390 varuhus och runt 9 000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från centrallagret i Jönköping.
Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058