23948sdkhjf

"E-butiken största skyltfönstret"

E-handelsförsäljningen blir allt viktigare för Lagerhaus. Men det handlar inte bara om kronor och ören. E-butiken fyller också sin funktion som varumärkesbyggande skyltfönster.
På månaden tre år sedan lanserade Lagerhaus sin nätbutik i Sverige. E-handeln har vuxit stadigt sedan starten. I år lämnar 60 procent fler paket Lagerhaus e-handel jämfört med 2013.
Ledningen beskriver e-butiken som "kedjans största skyltfönster".
– Kunder över hela landet handlar i vår e-handel, även de som också har möjlighet att besöka en Lagerhausbutik. Att vi har fri frakt vid order över 300 kronor, gör att många väljer det bekväma alternativt att få varorna levererade hem, säger Maria Åkfors , e-handelsansvarig hos kedjan.

Mer i sociala media
Också Lagerhausbutikernas försäljning ökar stadigt för varje år.
Säljchef Catarina Pembert lyfter fram flera faktorer som bidragit till den goda försäljningsutvecklingen, bland annat ökad synlighet i sociala medier och det nya butikskonceptet.

Växer i Japan
Lagerhaus första butik öppnades i Göteborg 1996. Idag har kedjan 33 svenska butiker och näthandel och dessutom 19 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078