"E-butiken största skyltfönstret"
E-handelsförsäljningen blir allt viktigare för Lagerhaus. Men det handlar inte bara om kronor och ören. E-butiken fyller också sin funktion som varumärkesbyggande skyltfönster.
Ledningen beskriver e-butiken som "kedjans största skyltfönster".
– Kunder över hela landet handlar i vår e-handel, även de som också har möjlighet att besöka en Lagerhausbutik. Att vi har fri frakt vid order över 300 kronor, gör att många väljer det bekväma alternativt att få varorna levererade hem, säger Maria Åkfors , e-handelsansvarig hos kedjan.
Mer i sociala media
Också Lagerhausbutikernas försäljning ökar stadigt för varje år.
Säljchef Catarina Pembert lyfter fram flera faktorer som bidragit till den goda försäljningsutvecklingen, bland annat ökad synlighet i sociala medier och det nya butikskonceptet.
Växer i Japan
Lagerhaus första butik öppnades i Göteborg 1996. Idag har kedjan 33 svenska butiker och näthandel och dessutom 19 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.