23948sdkhjf

Clas Office öppnar i Sverige och Norge

Nu sjösätter Clas Ohlson sin b2b-satsning. Först ut är svenska och norska marknaden.
Clas Ohlson fortsätter att växa. Nu öppnas Clas office, ett nytt koncept som riktar sig specifikt till företag. Sortimentet finns i butik, men också dygnet runt via webben och i mobilen, för företag i Sverige och Norge.

Just för företag
Hemmafixarkedjan har alltid haft små som medelstora företag som kunder. Nu skruvas konceptet till just för dem med ord som enkelhet, service och brett, prisvärt sortiment i fokus.
– Vårt breda sortiment ger oss möjlighet att erbjuda relevanta erbjudanden och prisvärda produkter även till våra företagskunder. Alla typer av företag är välkomna att bli Clas office-kund, oavsett vilken typ av arbetsplats man representerar. Många företag efterfrågar dessutom smidiga administrativa lösningar och riktad service för att möta deras speciella behov, vilket vi nu kan erbjuda, säger Nina Lindfors , Sverigechef på Clas Ohlson.

Flexibiliteten viktig
En tydlig trend, enligt kedjans ledning, är att allt fler företag vill ha flexibilitet i när och var de handlar.
Kombinationen av fysiska butiker, webbutik och telefonförsäljning skapar en hög tillgänglighet är tänkt att ge Clas Ohlsons företagskunder den valfriheten.

Marknad värd sex miljarder
– Våra många lojala företagskunder har hjälpt oss att forma Clas office. Därför är vi säkra på att vårt nya koncept kommer att bli framgångsrikt. Clas Office gör det enkelt för företagen att handla, helt i linje med Clas Ohlsons affärsidé att lösa vardagens praktiska små problem, säger Sophia Bonnevier Dudzik , Clas office manager på Clas Ohlson.
Idag omsätter små- och medelstora företag i Norden cirka 6 miljarder kronor bara i kontorsmaterial, enligt de beräkningar som Clas Ohlson genomfört.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.05