23948sdkhjf

Här betygsätter kunderna varuhuset

Nu låter Skånska Byggvaror kunderna betygssätta och recensera företagets produkter - ocensurerat och direkt på hemsidan. Sedan starten i april har 6 000 kunder valt att recensera och sätta betyg.
– Jag vågar inte svära på att vi är ensamma om detta bland byggvaruföretagen men jag tror det, kommenterar marknadschef Per-Ivan Christiansson .
Långsiktigt är det tänkt att betygen i skala 1-5 och recensionerna ska göra det enklare för nya kunder att hitta rätt och känna förtroende för företaget.
– Med ett snittbetyg på fyra av fem är vi stolta men inte färdiga. Och minst lika viktigt är att lära av våra kunder. För bara när man lyssnar kan man utvecklas, säger Per-Ivan Christiansson.
– Vi kan prata hur mycket som helst, men bästa trovärdigheten blir ju om omdömena kommer från våra kunder, säger Per-Ivan Christiansson.

Uppmanas i mejl
Varje kund som gjort ett köp, får ett mejl från Skånska byggvaror med ett tack och en uppmaning att betygsätta eller kommentera. Via mejlet kan den kund som också önskar få vidare kontakt.
– På det här sättet fångar vi upp både positiva synpunkter och kan också hantera frågor, som om något saknas till exempel, säger Per-Ivan Christiansson.

Många svarar
Vissa produkter är lågintresseprodukter, andra har redan fått 7-800 kommentarer. Att "oscensurerat" lägga ut kommentarer och betyg kräver gott självförtroende hos företaget:
– Ja, vi tror på våra produkter, säger Per-Ivan Christiansson.
12-13 procent av kunderna svarar på företagets uppmaning att recensera.
– Om vi gör en leverans uterum, till exempel, kan det ta upp till två månader att få det på plats. Först därefter kan kunden betygsätta, men folk tar sig den tiden- också om de är nöjda. Och vi vill ha feedback, både positiv och negativ, säger Per-Ivan Christiansson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063