23948sdkhjf

Mat på nätet ökar starkt

Livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 32 procent under andra kvartalet 2014 jämfört med samma period förra året. Försäljningen av lösplock ökar mer än middagslösningar.
D-food index från Svensk Digital Handel visar att livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 32 procent under andra kvartalet 2014, jämfört med samma period förra året. Försäljningen av middagslösningar ökade med 15 procent under andra kvartalet 2014. Motsvarande siffra för försäljningen av lösplock var 55 procent.

– Det här är det andra kvartalet som vi rapporterar om livsmedelsförsäljningen på nätet och det känns roligt att berätta att även detta kvartal visar näthandeln fantastiska tillväxttal. Den digitala mathandeln ökade med 32 procent under denna period, vilket betyder att det är en bransch i tillväxtfasen, säger Jonas Ogvall , vd på Svensk Digital Handel.

– Middagslösningarna banade vägen för många konsumenter till matbutikerna på nätet. Matbutikerna på nätet visar till och med ännu starkare tillväxt detta kvartal än under första kvartalet i år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125