23948sdkhjf

Kristianstad-galleria drar krogkoncept

Steen&Ström-ägda Galleria Boulevard i Kristianstad har ett utbud på endast 15 butiker. Sedan starten för ett år sedan har gallerian i snitt dragit 85 000 besökare i veckan, något som nu lockar flera restaurang och cafékoncept att etablera sig i etapp 2.
I ett pressmeddelande skriver fastighetsägaren Steen & Ström att besökstalen på i snitt drygt 85 000 besökare i veckan trots ett utbud på endast 15 butiker vittnar om gallerians synnerligen strategiska läge, mitt i stadskärnan med 1100 p-platser i huset. Något som bidragit till att en rad aktörer nu tecknat hyreskontrakt med Steen & Ström. Le Croissant, Naked Juicebar, Khai & Mui, Gräddbullerian, Yogiboost och Espresso House har enligt fastighetsägaren tecknat kontrakt för öppning i mars 2015. Sedan tidigare finns Burger King, Duvanders Conditori och Sumo Sushi på plats.

- Vi tror starkt på vår kommande etablering i Kristianstad. Galleria Boulevards framgångar hittills har gjort oss intresserade av Kristianstad som etableringsort och det känns helt klart som ett rätt beslut att satsa på Kristianstad, speciellt med tanke på det ypperliga läge vi fått i gallerian”, säger David Mirzajani , VD för Le Croissant i pressmeddelandet.


Naked Juicebar är ytterligare en aktör som valt Galleria Boulevard för sin nästa etablering. Kedjan har sedan starten 2007 vuxit till idag 20 enheter spridda över Sverige.

- Kristianstad har länge funnits på listan över städer där vi vill etablera oss, då man ofta pratar om att Kristianstad har Sveriges starkaste cityhandel. Vi kommer att sälja solsken i form av färskgjorda juicer och smoothies i hjärtat av gallerian, det blir en mötesplats med mycket färg och lekfullhet, säger Britta Angviken , VD för Naked Juicebar.

Khai & Mui är ett asiatiskt koncept som också väljer att etablera sin nästa enhet i Galleria Boulevard. Inom familjen drivs sex olika restauranger och den första Khai & Mui öppnade på Familia Köpcentrum våren 2011.

- Vi har goda erfarenheter från köpcentrumvärlden och etablerar oss gärna i dessa miljöer då de genererar stor trafik till våra restauranger, säger Tap Ha , ägare och grundare Khai & Mui.

Steen & Ström skriver att deras strategi är att satsa på fler restauranger och caféer i sina köpcentrum. De anser att dagens konsumenter söker bra upplevelser när de väljer destination. De satsar på att göra Galleria Boulevard till en naturlig mötesplats även på kvällar och helger.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063