Kristianstad-galleria drar krogkoncept
Steen&Ström-ägda Galleria Boulevard i Kristianstad har ett utbud på endast 15 butiker. Sedan starten för ett år sedan har gallerian i snitt dragit 85 000 besökare i veckan, något som nu lockar flera restaurang och cafékoncept att etablera sig i etapp 2.
- Vi tror starkt på vår kommande etablering i Kristianstad. Galleria Boulevards framgångar hittills har gjort oss intresserade av Kristianstad som etableringsort och det känns helt klart som ett rätt beslut att satsa på Kristianstad, speciellt med tanke på det ypperliga läge vi fått i gallerian”, säger David Mirzajani , VD för Le Croissant i pressmeddelandet.
Naked Juicebar är ytterligare en aktör som valt Galleria Boulevard för sin nästa etablering. Kedjan har sedan starten 2007 vuxit till idag 20 enheter spridda över Sverige.
- Kristianstad har länge funnits på listan över städer där vi vill etablera oss, då man ofta pratar om att Kristianstad har Sveriges starkaste cityhandel. Vi kommer att sälja solsken i form av färskgjorda juicer och smoothies i hjärtat av gallerian, det blir en mötesplats med mycket färg och lekfullhet, säger Britta Angviken , VD för Naked Juicebar.
Khai & Mui är ett asiatiskt koncept som också väljer att etablera sin nästa enhet i Galleria Boulevard. Inom familjen drivs sex olika restauranger och den första Khai & Mui öppnade på Familia Köpcentrum våren 2011.
- Vi har goda erfarenheter från köpcentrumvärlden och etablerar oss gärna i dessa miljöer då de genererar stor trafik till våra restauranger, säger Tap Ha , ägare och grundare Khai & Mui.
Steen & Ström skriver att deras strategi är att satsa på fler restauranger och caféer i sina köpcentrum. De anser att dagens konsumenter söker bra upplevelser när de väljer destination. De satsar på att göra Galleria Boulevard till en naturlig mötesplats även på kvällar och helger.