Mer Stockholm för Kinnarp
Inredningskoncernen Kinnarps förändrar sin försäljningsorganisation i Sverige. Fler Kinnarpssäljare ska under hösten komma till Stockholm, där de flesta kunderna finns.
– Det här är en offensiv satsning som gör att vi kommer närmare vår marknad. Många av våra svenska kunder har sina huvudkontor och inköpsorganisationer i Stockholmsområdet. Det känns viktigt för oss att vi finns på rätt plats både för att ta marknadsandelar och vårda befintliga kundrelationer, säger Per Lehmann , ny Sverigechef.
Berör inte huvudkontoret
I samband med flytten, som sker succesivt under hösten, organiserar Kinnarps också om för att ytterligare förstärka närvaron på marknaden.
– Vi bygger till exempel upp en särskild funktion för vårt proaktiva säljarbete. Den nya organisationen med placering i Stockholm ska ge oss möjligheter att utveckla och expandera verksamheten, säger Per Lehmann.
Flytten påverkar inte antalet arbetstillfällen. Förändringen berör inte heller huvudkontoret i Kinnarp - koncernledningen och de centrala koncernfunktionerna kommer fortsatt att vara belägna på orten.