Björn Borgs vd: Tuff marknad
Under det andra kvartalet mötte modebolaget Björn Borg tuffa marknadsförhållanden, framför allt på de större marknaderna.
Bolaget ser effekterna av de tuffa villkoren "i minskade inköp av såväl sommarkollektionen som den aktuella höst-/ vinterkollektionen inom underkläder och sportkläder", skriver vd:n i rapporten.
Björn Borgs försäljning minskade med 10 procent i det andra kvartalet, exklusive valutaeffekter.
– Minskade kostnader under kvartalet innebar samtidigt att vi landade på ett nästan oförändrat rörelseresultat jämfört med motsvarande period förra året, förklarar Henrik Bunge.
Sjunkande nettoresultat
Klädbolaget Björn Borg redovisar ett resultat efter skatt på 2,2 miljoner kronor för det andra kvartalet 2014 (3,4). Resultatet per aktie uppgick till 0:15 kronor (0:23).
Nettoomsättningen uppgick till 97 miljoner kronor (106).
Bruttomarginalen uppgick till 52,5 procent (52,1).
Rörelseresultatet blev 0,5 miljoner kronor (0,9).