Julivädret sänkte försäljningen i Venue Retail Group
Juli blev ingen höjdarmånad för skor och accessoarer. Försäljningen i jämförbara butiker minskade med 6 procent. För Venue Retail Group minskade försäljningen med 9 procent i jämförbara butiker.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.
Antalet butiker i juli 2014 uppgick till 150 jämfört med 123 motsvarande månad året innan.
-Sommarvädret i Skandinavien var fantastiskt i juli, men koncernens försäljning påverkades negativt. Mot bakgrund av det är vi nöjda med att Accent utvecklades stabilt, medan den norska kedjan Morris hade det fortsatt tufft, kommenterar Susanne Börjesson, avgående vd i Venue Retail Group.