23948sdkhjf

Julivädret sänkte försäljningen i Venue Retail Group

Juli blev ingen höjdarmånad för skor och accessoarer. Försäljningen i jämförbara butiker minskade med 6 procent. För Venue Retail Group minskade försäljningen med 9 procent i jämförbara butiker.
Venue Retail Groups totala försäljning i juli 2014 uppgick till 75 miljoner kronor, att jämföra med 72 miljoner kronor under samma månad förra året. Dett innebär att försäljningen i jämförbara enheter minskade med 9 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 6 procent, skriver Venue Retail Group i ett pressmeddelande.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.

Antalet butiker i juli 2014 uppgick till 150 jämfört med 123 motsvarande månad året innan.

-Sommarvädret i Skandinavien var fantastiskt i juli, men koncernens försäljning påverkades negativt. Mot bakgrund av det är vi nöjda med att Accent utvecklades stabilt, medan den norska kedjan Morris hade det fortsatt tufft, kommenterar Susanne Börjesson, avgående vd i Venue Retail Group.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063