23948sdkhjf

Uppåt för Biltema

Tack vare bland annat fler varuhus och fler kvinnliga kunder lyfte Biltemas försäljning med 14 procent under 2013.
Biltema ökade i fjol den svenska försäljningen med närmare 14 %. Omsättningen landade på 3,6 miljarder kronor och vinsten ökade till 158 miljoner kronor. Det framgår av Biltemas färska årsredovisning för 2013.

– Förklaringen till lyftet är fler varuhus, 18 000 kvalitativa produkter samt att vi börjar nå nya målgrupper, främst kvinnor, säger Johan Horsak , vd för Biltema i Sverige.

Och man vill bredda kundunderlag ännu mer.

– Vårt mål är att bli hela familjens varuhus. Därför skall vi bli ännu bättre på exempelvis husgeråd, häst- och hundprylar samt camping och cyklar, säger Johan Horsak.

Enligt ett pressmeddelande har försäljningen hittills i år fortsatt att öka, med 16 procent.

– Nu höjer vi tempot ytterligare. Bland annat skall vi öppna mer än 60 nya varuhus i Norden de kommande åren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078