Axcent förstärker koncernledningen
Klockgrossistföretaget Axcent of Scandinavia lägger in en högre växel och förstärker sin koncernledning med två nyrekryteringar. Det är David von Laskowski, som till i våras var vd för godisföretaget Candyking, och Per Vesterval som kommer från H&M.
Axcent of Scandinavia, som tidigare hette Klockgrossisten, äger Ur&Penn-kedjan med 94 buiker i Sverige och 10 i Finland. Dessutom äger bolaget två kedjor i Holland, Lucardi och Kijkshop
Koncernen är inne i en expansiv period och man skriver i ett pressmeddelande att avsikten är att öka tillväxt och lönsamhet. Nu väntar utveckling av internationellt gångbara koncept som kan etableras i nya kanaler.
David von Laskowski har en lång rad ledande positioner i och utanför retailbranschen bakom sig. Senast som koncernchef för Candyking och dessförinnan har han bland annat varit vd för Visma Retail.
– Jag är mycket glad och stolt över förtroendet att få vara en del av Axcent of Scandinavias
snabbfotade och karismatiska koncernledning. Bolaget har med Ayad Al Safar i spetsen
genomfört en beundransvärd resa det senaste årtiondet, säger han i pressmeddelandet.
Per Vesterval har de senaste 20 åren haft en lång rad
ledande positoner inom H&M, senast som Head of Commercial R&D.Han tror på potentialen i Axcent of Scandinavia
– Jag ser mycket fram emot att få vara med och leda Axcent of Scandinavias resa framåt
och få applicera de retailkunskaper och erfarenheter jag har förvärvat de senaste 20 åren i
en internationell miljö, säger han.
Koncernens ägare och vd Ayad al Saffar är glad över rekryteringarna:
– Jag är övertygad om att våra gemensamma kompetenser, erfarenheter och personligheter kommer
att acelerera den förändringsproces Axcent of Scandinavia befiner sig i och säkra den
framtida tilväxtambiton bolaget har, skriver han.