23948sdkhjf

Stororder för Kwintet

På kort tid har yrkesklädesföretaget Kwintet Sverige tagit hem en rad kontrakt värd 70 miljoner, bland annat från Rang-Sells, Stena Line och Aviator.
I sitt nyhetsbrev rapporterar Teko om Boråsföretaget som nu satsar framåt: fler säljare och större resurser till marknadsföring.

– Efter de senaste årens strukturarbete inom företaget då stor kraft lagts på sortiment, logistik och stödsystem har vi flyttat fokus till fältet och nya spännande produktlanseringar, säger Kwintet Sveriges vd Stefan Dinér till Teko.

2012 slogs fyra bolag inom yrkesklädeskoncernen Kwintet Group ihop till Kwintet Sverige. Därefter renodlades portföljen av varumärken. Till exempel slogs Fristads och danska Kansas ihop. Bolaget omsätter idag cirka fem miljarder kronor.

Fler säljare

Nu har sortimentstrukturen satt sig och nu är företaget redo för nästa steg:

– Fram till hösten förstärker vi säljorganisationen med sex nya medarbetare, tre key accounts och tre fältsäljare. Vad det handlar om är att bli mer offensiva, men också att höja support för återförsäljarna genom större kapacitet till sambesök och andra affärsfrämjande aktiviteter, säger Stefan Dinér och fortsätter:

–Satsningen på fler key accounts ska ses i ljuset av den strukturförändring som skett bland yrkesbutikerna under 2000-talet där allt mer av försäljningen organiseras i kedjeföretag med centraliserad upphandling.

Bred kundgrupp

Företagets idé är att samla alla märken och därmed förenkla inköpsprocessen för kunderna som är allt från hantverkare, kirurger, kockar, svetsare till hotellpersonal och brandmän.

qq Vi vill hitta rätt tonalitet i sättet som de olika koncepten presenteras. Processen är inne i sitt slutskede och en ökad aktivitet av marknadsföring i såväl nya som traditionella media har startats, säger Stefan Dinér till Teko.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078