23948sdkhjf

Coop testar mobil reklam

Kunder som befinner sig i närheten av Coops butik på Stockholms centralstation kan få riktade erbjudanden direkt i sin mobil i sommar.
Under två veckor i augusti testas ny marknadsföringsteknik vid Coop Centralen i Stockholm. Kunder som närmar sig hotspot-området får exklusiva erbjudanden i sin mobil med hjälp av iBeacon, förutsatt att mobilägaren själv har laddat hem Coop-appen och aktiverat funktionen.

Det är den första butiken i Sverige som testar nästa generations marknadsföringskanal – iBeacon - en trådlös sändare som skapar en digital hotspot med räckvidd på 70 meter och som skickar ut mobila erbjudanden direkt till de kunder som befinner sig i närheten.

– iBeacon är definitivt en intressant kanal för att säkerställa ökad kundnöjdhet och riktad kommunikation vid rätt tillfälle, säger Caroline Palmqvist , projektledare digitala kanaler på Coop.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.077