Brittisk e-handel växer så det knakar
Storbritanniens e-handlare är populära utanför landets gränser, och intresset ser inte ut att avta. Enligt en ny undersökning kan landets e-handlare vänta sig en fortsatt ökning av orders från utlandet. År 2017 väntas antalet e-handelsköp från utlandet mer än fördubblas.
– Det är ett gott betyg för våra brittiska återförsäljare att så många beställningar kommer från utlandet, och vi tror att det kommer fortsätta att öka. Vi har redan tidigare sagt att den brittiska e-detaljhandel växer fram ur den ekonomiska svackan, och det ser ut som att den kommer att nå några historiska milstolpar under de närmaste åren, säger Andrew Starkey , chef för e-logistik vid IMRG.
Nöjda med leveranserna
Totat sett räknar IMRG med att det under nästa år kommer att skickas 1 miljard orders från landets e-handlare till kunder i, och utanför Storbritannien. 2017 tror man att den siffran når 1,3 miljarder.
Nöjdare kunder
Leveranser är en viktig del av e-handeln och samtidigt konstaterar man att Storbritanniens nätkonsumenter blir alltmer nöjda med landets e-handlare och distributörer. Undersökningen visar nämligen att 90 procent av leveranserna utförda av landets distributörer mötte konsumenternas förväntningar.
– Branschen har tagit till sig vad konsumenterna på nätet förväntar sig på och det bådar gott för hur återförsäljare kommer att fortsätta att förbättra kundupplevelsen genom att erbjuda ett bredare utbud av bättre leveransmöjligheter, säger Enligt Angela O'Connell , marknads-och strategidirektör på MetaPack.