23948sdkhjf

K-rauta startar e-handel

K-rautas e-handel ska lanseras under 2014. Målsättningen är att bli ledande inom bygghandel.
Under förra året såg K-rauta över samtliga digitala kanaler med syftet att skapa en strategi som ökar närvaron inom digital kommunikation. Hemsidan kommer att vara kedjans digitala nav och en stor satsning görs under 2014 för att nå målet.

De skriver i ett pressmeddelande att de redan nu har lagt stora resurser på att utveckla innehållet på hemsidan. Det har inneburit ett utökat antal artiklar, förbättrade bilder och mer säljande text på produktnivå. De är nöjda med resultatet : Under april ökade organisk trafik till hemsidan med 75 procent och den 1 maj slog www.k-rauta.se rekord i flest antal besökare, någonsin.

Nästa steg i utvecklingen är en helt ny hemsida baserad på IBM:s plattform WebSphere. Lanseringen kommer att ske under sommaren.

– Med den nya plattformen kommer K-rauta att kunna erbjuda fler funktioner, bättre service för kunden och ge andra aktörer något att se upp till. Och det här är bara början i vår utveckling inom den digitala kommunikationen, säger Karolina Åhs marknad- och kommunikationschef för K-rauta i ett pressmeddelande.

Den nya plattformen är även grunden för lanseringen av en e-handel, vilket kommer att ske under hösten. Utveckling av e-handeln kommer att ske stegvis där nya funktionaliteter och tjänster adderas allt eftersom.

– För att bli ledande inom digital närvaro är en utvecklad e-handel en förutsättning. Vi kommer att lägga stora resurser på att se till att vår e-handel ger kunden bästa möjliga upplevelse och att den blir en naturlig del för att skapa nöjda kunder och ökad försäljning, säger Johan Wiklund , vd för K-rauta.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064