23948sdkhjf

Urban Deli till Mood Stockholm

Stockholmska matföretaget Urban Deli växer. Imorgon öppnar liten butik i Mood med färdigmat och smörgåsar för hungriga cityjobbare. Snart är det dags för ytterligare en öppning.
– Mood Stockholm ska vara ett inspirerande shoppingkvarter med en mix av mode och mat. Vi tror mycket på varumärket Urban Deli, säger centrumchef Annika Ljungberg.
Urban Deli vänder på begreppen och kallar Moodetableringen för ”pop-in”. Här ska säljas smörgåsar, juicer, smoothies, bröd från eget bageri och hämt-mat. Inför helgen sätter kocken samman det så kallade ”helgtipset”, en färdiglagad middag för två som kan förbokas och hämtas upp på vägen hem. Här kommer också företag i närheten att kunna göra större beställningar av frukostar och luncher.
– Det ska vara enkelt att snabbt svänga förbi och köpa med sig god mat som passar både till lunch och middag, säger Jesper Weidlitz , Urban Delis vd.

Färdiglagad mat

Sedan starten på Nytorget i Stockholm 2009 har Urban Deli växt. Deras kombination av matbutik, stor färskvaruavdelning och restaurang i saluhallsmiljö blev snabbt populär hos Söderbor och andra Stockholmare. Urban deli var också först ut med landets första surdegs-hotell.
I mars förra året öppnades ett större, 850 kvadratmeter, motsvarande etablissemang i Sickla strax öster om Stockholm - en externhandelsplats med ett stort antal butiker. I samband med öppningen sjösattes också Urban Delis Matlabbet som står för färdiglagad mat ”i restaurangklass”. Det är också från Sickla som färdigrätterna som säljs i Mood kommer.

Också personalmat
I sommar är det smygpremiär för Urban delis nästa projekt, det största hittills. 2 200 kvadratmeter, i Skandiahuset på Sveavägen i Stockholm i Diligentias ombyggda fastighet.
I ett första steg ska Urban Deli driva receptionen med kafé och enklare mat för alla som jobbar i huset. I början på nästa år öppnas upp för allmänheten med restaurang, saluhall, matbutik och takbar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063